Як підготувати хорошу презентацію

Напевно, ви, як і я, не раз стикалися з поганими презентаціями. Добре, якщо це траплялося не з вами, а з кимось іншим, а ви лише були стороннім спостерігачем. Знаєте, іноді приходиш на захід, а там півгодини виступаючий бігає і намагається включити свою презентацію, налаштувати її відображення на екрані. А коли нарешті запускає свої слайди і починає розповідати, то виявляється, що даремно старався. На слайдах стільки дрібного тексту, що нічого не читається. Нудно стає вже на п’ятому. Більше витрачаєш часу на те, щоб розібратися що там написано, ніж на суть того, що розповідає доповідач.

Для того, щоб у нас з вами такого не трапилося, і ми робили тільки класні презентації, дизайнер Дмитро Макаров провів майстер-клас і розповів як підготувати хорошу презентацію. Я постаралася запам’ятати все найголовніше і важливе з того, що він розповідав. Тепер ділюся з вами.

Отже, приступимо.

До того, як ми відкрили Power Point або будь-який інший редактор для створення презентацій:

  1. Формулюємо мету нашої презентації. Після створення презентації перевіряємо досягнуто мети чи ні.
  2. Спочатку виписуємо всі ідеї, які виникли для презентації, і звільняємо голову для нових.
  3. Можна прямо на папері зробити малюнки всіх майбутніх слайдів із записаних раніше ідей і потім проаналізувати те, що вийшло.

Тільки після цього відкриваємо Power Point або будь-який інший доступний редактор презентацій (наприклад, Google Slides). Робимо широкоформатний вигляд екрану (widescreen 16: 9) і починаємо заповнювати наші слайди.

Рекомендації з оформлення:

  1. Білий текст на темному фоні використовувати краще, тому що проектор малює світлом, тому білі слайди часто виглядають засвіченими.
  2. Не варто дублювати текст, який говориш при виступі, на слайдах. Краще ефектно візуалізувати свою розповідь тематичними зображеннями та іншими цікавими ідеями.
  3. Кожну важливу теза і окрему думку краще розміщувати на окремому слайді.
  4. Оптимальна кількість елементів – шість на одному слайді (наприклад, список з шести булетів).
  5. Розбивку по слайдах краще робити за зручністю сприйняття інформації.
  6. Добре виглядають в презентації візуальні метафори. Наприклад, якісні красиві картинки, ті що безпосередньо не дублюють значення в тексті, але голосно підкреслюють те, про що ви говорите. Адже у людини зоровий нерв в 50 разів товщий за слуховий.
  7. Не варто використовувати в презентації заїжджені стандартні кліпарти, шаблонні фальшиві посмішки і сюжети.
  8. Спочатку можна подати візуальну емоцію на слайді і тільки потім раціональний сенс.
    Де брати гарні зображення для презентації за ключовими словами:
    – Фотостоки, наприклад, Shutterstock
    – Сервіс Unsplash.com
    – Сервіс Picjumbo.com
    На останній можна оформити підписку і регулярно отримувати по електронній пошті добірку випадкових десяти картинок.
  9. Якщо є вагомі переваги в відображенні цифр у презентації, наприклад, досягнення в процентному або грошовому вираженні, їх слід виділити крупно.
  10. Якщо вам не вдалося знайти дійсно хороші картинки-візуали, то краще і зовсім обійтися без них. Тоді можна використовувати наступну класичну комбінацію: текст + кольорова підкладка + іконки.
  11. Шрифти, в першу чергу, повинні добре читатися. Також не варто забувати, що стиль шрифту може міняти смислове та емоційне навантаження будь-якої фрази. Важливо, щоб в обраному шрифті було гарне як болдове, так і звичайне написання. Занадто тонкі шрифти загубляться на слайдах. Не варто також використовувати стислі або вузькоспеціалізовані шрифти.
    Приклади непоганих шрифтів: Arial, Roboto, Gotham Pro, Proxima Nova, PF Din Tex Pro, Intro.
  12. Для оформлення слайдів також зручно використовувати сітку для текстів. Вона дозволяє розміщувати весь текст приблизно на одному і тому ж місці на слайдах для полегшення сприйняття. Текст краще вирівнювати по лівому краю.
  13. Кегль шрифту краще вибирати побільше, щоб текст вашої презентації добре читався навіть із задніх рядів.
  14. Зручно встановити поля-обмежувачі, за які не потрібно “випускати” текст.
  15. Не слід намагатися робити кольоровий шрифт на кольоровому тлі. Вас можуть дуже розчарувати такі кольорові ефекти при відображенні проектором. Краще просто зробити чорний текст на світлих слайдах або білий текст на кольорових. Де погано читається, можна “підкласти” білу плашку.

Зовнішні фактори, які можуть вплинути на вашу презентацію:

  • Бажано заздалегідь дізнатися про залу, де ви будете виступати, про використовуване обладнання. Наприклад, вам може допомогти інформація про величину зали. Від неї залежить відстань, з якої глядачі будуть дивитися на вас і на екран.
  • Також стане в нагоді інформація про освітлення в залі. Якщо світла занадто багато, то фон краще зробити темнішим, а шрифт жирнішим.
  • Можливий варіант, що зображення з проектора буде транслюватися прямо на стіну, а не на спеціальний екран. Ці параметри також слід врахувати, щоб уникнути неприємних сюрпризів. Наприклад, деякі ваші картинки можуть некрасиво виглядати на фактурній стіні. Або шрифт не весь буде добре читатися на такій поверхні.

Технічна частина:

  • Ваша презентація повинна 100% відкриватися на тому комп’ютері, який буде підключено до проектора в залі.
  • Бажано мати копію презентації не тільки на флешці, яка може зламатися або загубитися в самий невідповідний момент, але і десь в хмарному сховищі, звідки ви її зможете дістати в екстреній ситуації.
  • Будьте обережні з відео-вставками на слайдах. Бажано попередньо перевірити, чи працює відео  на різних носіях.
  • Якщо ви йдете на презентацію зі своїм ноутбуком, і розраховуєте запускати презентацію з нього, заздалегідь переконаєтеся чи підійде кабельний роз’єм для проектора. Можливо знадобиться перехідник.
  • Уточніть, чи буде надано клікер для перемикання слайдів. Можливо варто подбати про це самостійно.

Підготовка:

  1. Готуйтеся заздалегідь, щоб можна було проаналізувати і додати / замінити ідеї.
  2. Відрепетируйте свій виступ.
  3. Висипайтеся напередодні презентації, щоб відчувати себе бадьоріше і впевненіше.

Намагайтеся дотримуватися принципу 10/20/30:

  • 10 слайдів
  • 20 хвилин виступу
  • 30-й шрифт.

Якщо вам необхідно вислати файл презентації після виступу всім учасникам, заздалегідь підготуйте дві різні презентації. Першу – для свого виступу, а другу, більш детальну, для розсилки. У другій тексту буде більше, але все одно знайте міру.

Резюме:

  1. У створенні презентації та в своєму виступі не забувайте завжди слідувати поставленій на самому початку меті.
  2. Не навантажуйте слайди нічим зайвим.
  3. Додавайте круті візуали.

Рекомендована література:

  • Ден Роем “Візуальне мислення”
  • Радислав Гандапас “Камасутра для оратора”
  • Едвард Тафті “Візуалізація даних”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *