Українські банки під прапором бюрократичного абсурду

Якщо банк не довіряє мені навіть ручку, прив’язуючи її, то як я можу довіряти йому свої гроші?
(С) Хтось, колись.

Як я вже писала раніше, навесні минулого року нарешті з’явилася можливість отримувати виписку, витяг або довідку про юридичну особу або фізичну-особу підприємця онлайн. Але навіть, незважаючи на те, що електронні версії цих документів були прирівняні до паперових на законодавчому рівні, багато українських банків ще протягом довгого часу чинили впертий опір цьому, посилаючись на свої внутрішні інструкції. Уряду вдалося “умовити” банки діяти за законом тільки з другої спроби, прийнявши відповідну Постанову. І тепер, в 2016 році, для оформлення будь-яких банківських позик, рахунків і т.п. для юридичних осіб та ФО-П, серед інших необхідних документів приймають і виписки, витяги, довідки, отримані в електронному вигляді.

Хоча це і великий крок вперед до спрощення і автоматизації банківських операцій, навіть у самих, здавалося б, “просунутих” українських банків зі значними європейськими інвестиціями, обов’язково знайдеться чим неприємно здивувати. Не так давно зіткнулася з надзвичайно цікавою процедурою. Банк, клієнтом якого вже багато років є наше підприємство, як і багато інших надає досить зручний сервіс інтернет-банкінгу. З його допомогою можна здійснювати більшість необхідних фінансових операцій, використовуючи електронний цифровий підпис довіреної особи. Крім основних фінансових функцій, в ньому також є можливість здійснювати деякі інші операції, пов’язані з діяльністю підприємства. Наприклад, можна додати нового співробітника в зарплатний проект, внісши всі його дані в відповідну електронну форму. Після чого, співробітнику буде автоматично оформлена нова банківська карта, і він, взявши з собою паспорт та ідентифікаційний код, з’явившись у відділення банку через деякий час, зможе її отримати. Раніше представнику роботодавця (директору, головбуху або іншій довіреній особі) необхідно було попередньо відвідувати банківське відділення і оформляти додавання нового співробітника за всіма паперовим процедурам. Тому автоматизація цього процесу істотно заощаджує час керівників і бухгалтерів.

І на цій мажорній ноті, здавалося б, варто було і закінчити, якби не маленька ложка дьогтю. Як виявилося, для того, щоб почати процес оформлення нового співробітника, він зобов’язаний спочатку принести довідку з підприємства з мокрою печаткою і підписом директора, яка засвідчує, що він дійсно є співробітником цього підприємства! Тобто, виходить, що електронний цифровий ключ, за допомогою якого здійснено вхід в інтернет-банкінг, і який видавався керівнику за всіма банківськими процедурами, а також аутентифікація за допомогою мобільного телефону для підтвердження будь-якої дії, не мають для співробітників банку ніякої сили. Виходить, що банк просто не вірить в адекватність або правомірність дій з додавання нового співробітника директором підприємства. Інакше як пояснити необхідність надання вищезазначеної паперової довідки 🙂

Таких дублюючих або взаємовиключних процедур дуже багато, що на сучасному рівні технологічного прогресу виглядає нерозумно. Дуже хотілося б, щоб українські фінансові структури не забували про те, що вони, в першу чергу, покликані всіляко сприяти успішній діяльності своїх клієнтів, за рахунок яких вони існують.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *