Як подати форму 6 – картку підтвердження відомостей про юридичну особу

З 1 січня 2016 року підтвердження відомостей про юридичну особу за формою 6 подавати не потрібно

Щороку кожна юридична особа в Україні повинна підтверджувати свої дані, що вказані у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Дані реєстру, доречі, доступні онлайн на сайті Міністерства Юстиції України- https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch.

Процедура підтвердження, на привеликий жаль, так і не була переведана в електронну форму, тобто подавати Форму 6, як і раніше, потрібно в паперовому вигляді. На підприємствах, як правило, цим займається штатний юрист або ж стороння організація, яка обслуговую підприємство з вирішення юридичних питань. Якщо підприємство не має ні того, ні іншого, то подавати документи може або сам керівник, або інша уповноважена особа, наприклад, бухгалтер. Цього року, так склалося, що підтвердженням даних за Формою 6 по нашому підприємству займалася я, тому у даній замітці я постараюся докладно описати весь цей нехитрий процес.

Куди подавати Форму 6?
На даний момент усі процедури з держ.реєстрації юридичних осіб та ФО-П покладені на Державну реєстраційну службу України. у регіонах її підрозділи підпорядковані управлінню юстиції. Зокрема, у Харкові усі процедури здійснює Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції. Знаходиться цей орган за адресою – пр. Московський, 96-а (ст. м. Площа Повстання). Години прийому документів: ПН-ПТ з 9:00 до 13:00, окрім святкових днів, зрозуміло.

Які документи потрібно подавати?
Документів знадобиться усього 2 або 3, в залежності від того, хто подає. Якщо подає особисто керівник, то потрібна зоповнена та підписана Форма №6, а також паспорт для підтвердження особи керівника. Якщо документи подає інший співробітник, то необхідно принести:

  1. Заповнену та підписану Форму №6.
  2. Доручення підприємства встановленого зразка на співробітника, який подає документи.
  3. Паспорт громадянина України співробітника для встановлення особи.

Що стосується форми, то її шаблон завжди можна завантажити на офіційному сайті Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України за адресою – http://ddr.minjust.gov.ua/uk/fe59010e3fa447bf796f8a6595530cf9/dlya_yurydychnyh_osib_/.

Порада!
Навіть якщо у вас “завалялася” готова форма з минулого року, яку можна просто роздрукувати і все, не поспішайте.
Обов’язково звірте її з поточним шаблоном, який розміщено на вказаному веб-сайті або у іншому офіційному джерелі. Форми досить часто змінюються. Ось, наприклад, Форму 6 було змінено останній раз у лютому 2014 року (додали таблицю з варіантами для повідомлень: за допомогою смс або електронною поштою). Спостерігала картину, як деякі люди, відстоявши у черзі, пішли ні з чим, так як документи в них не прийняли через стару форму.

Форма 6 складається з двох аркушів, але другий аркуш вам не потрібно роздруковувати, так як він заповнюється безпосередньо реєстратором. Заповнювати форму необхідно друкованими літерами по одній літері/розділовому знаку/пробілу у кожній клітинці. Краще за все заповнити форму на комп’ютері та роздрукувати вже готову. Але якщо у вас немає такої можливості, то ви можете роздрукувати шаблон і акуратно заповнити його від руки. Обидва варіанти ліквідні. Не забудьте поставити підпис керівника та печатку підприємства.

Форма подається в 1 екземплярі, вам нічого назад не повертають (раніше віддавали на руки Опис прийнятих документів, зараз – нічого). Просто при вас реєстратор ставить відмітку про те, що дані підтверджено і все. Результат ви потім можете самі побачити в онлайн доступі до бази, знайшовши ваше підприємство за допомогою пошуку (де це можна зробити, я вже писала вище).

Приклад заповнення Форми 6:Форма 6

Доручення, як я вже писала раніше, необхідно зробити встановленого зразка. Воно досить універсальне і підійде для подачі не тільки Форми 6, але й, наприклад, для отримання Виписки з реєстру, зміни видів діяльності і т.п. Але на кожну процедури потрібно робити окреме доручення!

Станом на 15.12.2015 р. діє такий шаблон доручення:

ДОВІРЕННІСТЬ

ТОВ «_________________» уповноважує ___________________, паспорт серії XX № XXXXX, виданий ______________________  “__” ______ ___ року бути нашим представником у Відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції при здійсненні всіх без винятків реєстраційних дій (в т.ч. здійснення платежів, надання документів, запитів, заповнення та подання реєстраційних карток, отримання довідок, виписок та ін. документів після реєстрації).
Довіреність діє до ___________________________________.
(дата прописом)

Зразок підпису уповноваженої особи ________________
Директор ТОВ “______________”         (підпис та печатка)                                                     (П.І.Б)

Доручення складається на фірмовому бланку підприємства або ж просто можна до наведеного тексту зверху додати шапку з реквізитами чи поставити штамп.

Які терміни подачі Форми 6?
Дана форма подається щорічно. Датою відліку є дата заснування юридичної особи. З цієї дати вам дається місяць на підтвердження даних. Наприклад, підприємство було засновано 01 листопада 2010 року. Отже, щороку вам необхідно подавати Форму 6 у проміжку між 01 листопада та 01 грудня.

Ну і тепер про найцікавіше…

Що буде, якщо не подати форму 6? Які штрафні санкції передбачено?
Тут є гарна новина для вас – ніяких штрафних санкцій за не подачу або несвоєчасну подачу Форми №6 не передбачно. АЛЕ!
Є тут “підводний камінь” гірший за штраф. Полягає він у наступному. Припустимо ви забули підтвердити дані про юридичну особу або просто проігнорували цю формальність. Реєстратор, після закінчення відведеного вам терміну, повинен надіслати вам поштове повідомлення з “запрошенням” принести Форму 6. При цьому в базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фіз.осіб-підприємців ставиться відмітка про те, що дані не підтверджені. До речі, оскільки реєстр доступний онлайн, то цю інформацію можуть бачити і ваші контрагенти.

Якщо ж ви і після отриманого від реєстратора листа не підтвердили дані за Формою 6, або ж реєстратору повернувся лист з позначкою, що такої юридичної особи за вказаною адресою немає, то наслідки можуть бути сумними. Наприклад, вам запросто можуть включити так званий “9 стан”, що може призвести, наприклад, до того, що у підприємства відберуть Свідоцтво платника ПДВ. Може до цього і не дійде, звичайно. Але я знаю мінімум один такий неприємний випадок, який стався з одним з наших контрагентів. Тому краще не ризикувати. Тим більше, що в цій процедурі підтвердження даних, як ви вже зрозуміли, немає нічого складного.

Якщо ви не вклалися у встановлений термін, то все одно слід подати документи на підтвердження даних. Навіть, якщо ви не отримували ніяких повідомлень від реєстратора. Процедура така ж сама.

Особисто у мене всі вищеописані дії зайняли близько 2-х годин, включаючи заповнення документів. Сама процедура в кабінеті у реєстратора займає максимум 5-10 хвилин. Інша справа, що, як це у нас прийнято, можуть бути великі черги і вам доведеться вистояти кілька годин, щоб туди потрапити. Але у мене стояння в черзі в цей раз зайняло не більше 20 хвилин. Незважаючи на те, що в нашу реєстраційну службу приїжджають представники юридичних осіб з усього міста, частину функцій з реєстрації та отримання різних довідок перекладено на Центри надання адміністративних послуг, тому величезних черг немає.

Якщо у вас зовсім немає можливості приїхати особисто, то дану форму можна відправити цінним листом по Укрпошті на поштову адресу реєстратора. Це передбачено законодавством. Але при цьому підпис керівника на формі має бути завірений нотаріально.

Сподіваюся, що наведена інформація заощадить вам ваш дорогоцінний час і нерви!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *