Як позбутися потенційного клієнта за 30 днів

Дзвінок в офіс:

Доброго дня. Мене звуть Віталій. Я представник компанії «NN». Наша компанія займається прямими поставками мережевого обладнання. Хочемо запропонувати вам співпрацю в цьому напрямку. Скажіть, вас могло б це зацікавити?

– Так, можливо. Надсилайте ваш прайс-лист та умови співпраці на мою електронну адресу.

Добре, висилаю. Приємно було познайомитися. Сподіваюся на співпрацю.

Прайс був отриманий. У відповідь був надісланий лист про домовленість співпрацювати. Слідом за цим компанія «NN» підписала нас на регулярну партнерську розсилку.

Минуло 3 години. дзвінок:

Доброго дня. Мене звуть Іван. Я представляю компанію «NN». Наша компанія займається прямими поставками мережевого обладнання. Хочемо запропонувати вам співпрацю в цьому напрямку. Скажіть, вас могло б це зацікавити?

– Здрастуйте, Іван. Від вас сьогодні вже дзвонив Віталій і ми про все з ним домовилися. Дякую.

Вибачте. До побачення.

Минуло 6 днів. Черговий дзвінок:

Доброго дня. Мене звуть Микола. Я представляю компанію «NN». Ми займаємося прямими поставками мережевого обладнання. Хочемо запропонувати вам співпрацю …

Перебиваю:

– Здрастуйте, Микола. Справа в тому, що нам вже дзвонили менеджери з вашої компанії, і ми домовилися про співпрацю. Більше того, ми отримуємо від вас регулярну партнерську розсилку з прайсами.

Да ?! Вибачте, я не знав. Дякую, що приділили мені час. Всього доброго.

Минуло 15 днів. Ви не повірите, але нам знову зателефонували з компанії «NN»:

Доброго дня. Мене звуть Віталій. Я представляю компанію «NN». Ми займаємося прямими поставками …

Знову перебиваю. Вже з іронією:

– Добридень, Віталію. Ви не повірите, але я в курсі, чим займається ваша компанія. А ще в мене є ваш свіжий прайс-лист. Скажіть, ви не пробували вести базу клієнтів і записувати кому ви подзвонили і що кому сказали? 🙂

Ви знаєте, ми ведемо базу тільки тих клієнтів, які вже здійснювали у нас покупки.

– Що ви кажете ?! Яка неймовірна висококваліфікована організація роботи відділу продажів, – не витримую я. Прощаюся і кладу трубку.

Минуло 30 днів з моменту самого першого дзвінка, як пролунало чергове Дзинь-дзилинь:

Здрастуйте. Мене звуть Іван. Я представляю компанію «NN». Наша компанія займається прямими поставками мережевого обладнання. Хочемо запропонувати вам співпрацю в цьому напрямку. Скажіть, вас могло б це зацікавити?

Я терпляче вислухала до кінця. Потім попросила ніколи більше нам не дзвонити ні з якого приводу. І передати це всім їхнім менеджерам. А коли він поцікавився чому, я відповіла, що ми не станемо співпрацювати з компанією, яка не в змозі організувати хоча б примітивне ведення бази потенційних клієнтів.

А вам знайома така ситуація?

Мене сильно дивує, що в 21 столітті в епоху повсюдної комп’ютеризації та автоматизації всього і вся, коли є просто гори платних і безкоштовних програмних продуктів для роботи з клієнтами, деякі зовсім не бідні і не дрібні компанії можуть ось так працювати!

Я не стану акцентувати увагу на тому, як я в принципі ставлюся до методу «холодних дзвінків», тому як багато хто все ще вважають їх ефективними. Тут швидше питання в тому, що саме подібні компанії можуть отримати з цих дзвінків. Адже це щомісячні витрати на зарплати менеджерів цілого відділу продажів. При чому в наведеному випадку, це не просто менеджери call-центру, це ще й фахівці з мережного обладнання. На що і як витрачаються ці кошти ?! На те, щоб виснажливо обдзвонювати потенційних клієнтів по колу і повністю вбивати їх можливу лояльність?

Якби керівництво цієї компанії було хоч трохи далекогляднішим, ці менеджери працювали б хоча б з найпростішою безкоштовною базою даних для зберігання інформації про клієнтів, з коментарями про події, пов’язані з ними (дзвінок, електронне послання, замовлення і т.д). Для цього вже придумана маса інструментів. Причому як тих, які необхідно встановлювати на свій сервер, так і всіляких онлайн-сервісів. А якщо до цього питання підійти з усією серйозністю, то можна побудувати процес продажів за принципом CRM (Customer Relationship Management – Управління відносинами з клієнтами). Про це вже стільки написано за стільки років її існування, стільки успішних програмних продуктів створено, що вищеописана ситуація з дзвінками і правда викликає подив.

Більш того, CRM модуль є навіть в деяких конфігураціях усіма улюбленого або не дуже прикладного рішення 1С: Підприємство. У компанії 1С є навіть окрема CRM-конфігурація. Бери, як кажуть, і користуйся. Але її я вам рекомендувати не стану, тому як її єдиною перевагою, як на мене, є можливість повноцінної інтеграції з вашою базовою конфігурацією 1С: Підприємство. З точки зору маркетингу і продажів – система так собі, на тверду трієчку.

З доступних онлайн-рішень досить легка у використанні amoCRM. Є можливість її безкоштовного тестування протягом 30 днів. Зручний вибір тарифних планів. Я не можу назвати цю систему повноцінним багатофункціональним програмним CRM-продуктом, як, наприклад, рішення типу Terrasoft або Microsoft Dynamics CRM. Але якщо у вас невеликий або середній бізнес і вам необхідно навести порядок в продажах, систематизувати і частково автоматизувати роботу менеджерів, зменшити вплив людського фактору, то amoCRM цілком вам підійде. Великою перевагою даного сервісу, на мою думку, є простота використання і той факт, що вам не доведеться витрачати багато часу і / або коштів на те, щоб всі навчилися його використовувати.

Якщо ж у вас як і раніше нелюбов або упереджене ставлення до хмарних технологій, і ви готові використовувати тільки ті програмні продукти, які фізично встановлені у вашому офісі на вашому сервері, можете звернути вашу увагу на CRM-рішення індійської компанії ZOHO. У них є як безкоштовні програмні продукти, так і платні, як онлайн-рішення, так і для фізичної самостійної установки.

Який би підхід або продукт ви не обрали, якщо ви відповідально підійдете до цього, ви, в будь-якому випадку, виграєте. Буде менше втрачених клієнтів і, як наслідок, зростуть продажі і відповідно ваші доходи.

Дуже сподіваюся, що ця замітка хоча б трішечки зменшить кількість безглуздих дублюючих один одного «холодних дзвінків» 🙂

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *